Veelgestelde vragen

  • Wat is de Familiebox?

    Familiebox is een maaltijdbox geschikt voor kleine en grote gezinnen en wekelijks kan je kiezen uit 12 lekkere en gevarieerde gerechten. Wij zorgen ervoor dat alle benodigde ingrediënten, inclusief de receptenkaarten, bij jou thuis worden bezorgd, zodat jij iedere avond een heerlijk gerecht op tafel kan zetten.  Je kunt bij ons kiezen voor een 2, 3 of 4-daagse Familiebox. 

  • Voor hoeveel personen is de Familiebox geschikt?

    De Familiebox is verkrijgbaar in 3 maten; 2, 3 of 4 personen.

  • Wat zit er in de Familiebox?

    Wanneer de Familiebox bij je thuis wordt bezorgd ontvang je een box met alle ingrediënten voor jouw gekozen recepten. De ingrediënten zijn per recept verpakt in een tasje zodat je tijdens het koken gemakkelijk weet welke producten je nodig hebt. Daarnaast ontvang je in je box de receptenkaarten met gemakkelijk te volgen stappen. Zo heb je binnen no time een heerlijk recept op tafel staan.

  • Hoe kan ik een Familiebox bestellen?

    Bij ons kan je gemakkelijk bestellen via de knop 'Aanmelden' in het menu bovenaan het scherm. Tijdens het bestel proces vul je een aantal gegevens in zoals je naam en adres. Daarnaast geeft je jouw gewenste leverdag en eerste leverdatum aan. Hierna kan je je eerste betaling via iDeal, Bancontact of CreditCard voldoen. Na betaling heb je een account bij ons aangemaakt en kan je je recepten kiezen voor de gekozen week. Daarnaast kan je in je account je jouw lidmaatschap en leveringen gemakkelijk zelf beheren.

  • Wat zijn de prijzen van een Familiebox?

    Al onze prijzen kan je bekijken via onze bestelpagina.

    Bekijk alle Familieboxen

  • Zit ik ergens aan vast?

    Wanneer je je eerste Familiebox, wordt er automatische een account voor je aangemaakt. Je gaat hierbij een flexibel lidmaatschap aan. Vanuit dit account kan je heel gemakkelijk leveringen beheren, pauzeren of je flexibele lidmaatschap wijzigen. Je kan de Familiebox bijvoorbeeld wekelijks, om de week of eens in de maand bestellen, dat hangt helemaal af van je eigen voorkeur! Je hoeft dus nergens aan vast te zitten.

  • Hoe gaat de betaling bij de Familiebox?

    Bij jouw eerste box kan je de betaling doen via iDeal, Bancontact of Creditcard. Vervolgens zullen de volgende betalingen via automatische incasso gaan op dit rekeningnummer of je kunt het rekeningnummer wijzigen in je account. Wel zo gemakkelijk! Uiteraard betaal je die pas als je de Familiebox ontvangen hebt. 

  • Uit hoeveel recepten kan ik elke week kiezen?

    Bij ons kan je wekelijks uit 12 lekkere en gevarieerde recepten kiezen. Van deze recepten zijn er altijd standaard 4 vegetarisch, de andere gerechten bevatten wisselend vlees, gevogelte of vis. De recepten zijn door ons team zo ontwikkeld dat deze kids proof zijn en gemakkelijk zijn klaar te maken.

  • Bevat de Familiebox ook vegetarische gerechten?

    Ja, zeker! We vinden dat een vegetarisch gerecht past bij een gevarieerde leefstijl. Daarom is er bij Familiebox elke week keuze uit 4 verschillende vegetarische gerechten. De rest van de maaltijden bevatten altijd vis, vlees of gevogelte. Vegetarische maaltijden vullen we aan met eiwitrijke voedingsmiddelen zoals peulvruchten, vleesvervangers, eieren, kaas en andere zuivelproducten.

  • Bezorgen jullie ook in België?

    Ja, wij bezorgen in Belgisch Vlaanderen en Brussel. 

  • Waar en wanneer wordt de Familiebox bezorgd?

    Heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) en België
    Ontvang jouw Familiebox op een moment naar keuze. Wij bezorgen op maandag-, dinsdag- of woensdag tussen 17.00 - 22.00 uur gratis bij jou thuis.

    Op de dag van levering ontvang je een bericht per mail van onze bezorgdienst met een Track en Trace-link zodat je jouw box kan volgen. Wil je eens een keer ergens anders bezorgd hebben of op een andere dag? Geen probleem, je kan meerdere adressen aanmaken in je profiel en per week je Familiebox ergens anders laten bezorgen of op een andere dag.

    Wij bezorgen de Familiebox niet op de Waddeneilanden.

  • Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Het is mogelijk jouw bestelling te wijzigen tot en met de dinsdag (23.59 uur) vóór jouw eerst volgende leverdatum.

    Wijzigingen moeten voor deze tijd bij ons via je account zijn doorgeven. Hierna gaan we aan de slag met onze inkopen en kunnen er geen aanpassingen meer worden gemaakt. 

  • Ik wil een of meerdere leveringen pauzeren. Hoe doe ik dat?

    Bij de pagina 'Mijn Bestellingen' heb je de optie om één of meerdere Familieboxen te pauzeren. Dit doe je door per week het schuifje op aan of uit te zetten. Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen. Je kunt bij ons leveringen tot 1,5 maand vooruit bekijken, wijzigen, pauzeren of bestellen. 

    Wil je de leveringen na deze 1,5 maand standaard pauzeren? Ga dan naar 'Instellingen' en zet toekomstige leveringen standaard op uit. Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice!

  • Hoe kan ik mijn account stopzetten?

    Je flexibele lidmaatschap helemaal stopzetten? Dit doe je door in te loggen in jouw Familiebox account, naar 'Instellingen' te gaan en vervolgens helemaal onderaan naar 'Mijn lidmaatschap' te scrollen. Klik vervolgens op 'UIT' en bij deze is jouw lidmaatschap stopgezet en zal je geen boxen meer ontvangen. Je kan in de toekomst makkelijk jouw lidmaatschap weer activeren wanneer je dat wil. 

    Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Dus ook een opzegging moet je uiterlijk dinsdag of donderdag voor je eerstvolgende levering doorvoeren, afhankelijk van jouw bezorgmoment. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice!

  • Heeft de Familiebox een app?

    Ja, wij hebben een app. In onze app kan je gemakkelijk je account beheren en een Familiebox bestellen. De app is beschikbaar voor zowel iOS als Android.